- Startdatum In overleg
- Studieduur Meerdere dagdelen
- Vorm Teamtraining
- Locatie Eigen locatie
Er zijn talloze manieren om in de kleuterklas op een laagdrempelige manier aan de slag te gaan. In de training laten we je zien hoe je rijke, betekenisvolle activiteiten een plaats geeft in de klas.
We doen dit tijdens hoekenspel, kringactiviteiten, prentenboeken met een rekenprobleem, buiten spelen en de inzet van ontwikkelingsmateriaal.
Aan het einde van de training weet je hoe je kansen grijpt én zelf creëert om rekenen en wiskunde te stimuleren bij kleuters.
Dit leer je
- Opbouw van de rekendomeinen (tellen en getalbegrip, meten, meetkunde)
- Reken- en wiskunde activiteiten een plek geven in de klas. Bijvoorbeeld door thematiseren en hoeken in te richten die tot wiskundige handelingen uitdagen.
- Belang van handelend bezig zijn van jonge kinderen.
- Inzicht in jouw eigen rol als stimulator, bijvoorbeeld door gebruiken van rijke rekentaal.
- De rekenontwikkeling van de kinderen observeren tijdens het spel.
Zo leer je
Je leert vanuit de theorie over de rekenontwikkeling, maar ook door te kijken naar jouw eigen rol. We bespreken hoe je de goede vragen stelt en hoe je rekenactiviteiten verdiept.
Uiteraard passen we de training aan de situatie in jouw school aan. Er is voldoende ruimte om de theorie om te zetten naar concrete toepassingen voor jou.
Teamtraining aanvragen
Heb je interesse in deze teamtraining? Vraag de training dan direct aan. We nemen vervolgens zo snel mogelijk contact met je op.
Contactpersoon voor deze training
Christiene Maaijen
- 0182760767 Bel met Christiene Maaijen
- Stuur een Email Stuur een Email Christiene Maaijen
- LinkedIn LinkedIn
Het beroepsprofiel van de leraar
Het nascholingsaanbod van Driestar onderwijsadvies sluit aan bij het beroepsprofiel van de christelijke leraar, zoals dat bij de opleidingen van Driestar hogeschool gebruikt wordt. Lees er hier meer over.
Lees meer