In het intakegesprek staat de burgerschapsopdracht voor scholen centraal en verkennen we mogelijkheden voor implementatie hiervan.
Hierbij komt het werken met een leerlijn aan de orde, bijvoorbeeld de leerlijnburgerschap van het SLRO.
De persoonsvorming van de leerkracht en de leerling worden als belangrijk uitgangspunt toegelicht. De school als oefenplaats vraagt daarnaast het gesprek over schoolcultuur en de wijze van omgaan met verschillen in de school.
Op grond van de wensen van de school en de informatie uit het intakegesprek ontvangt de school een advies voor de implementatie van burgerschapsonderwijs.
Wil jij een intake inplannen? Dat kan voor primair onderwijs en voor voortgezet onderwijs:
Burgerschapsvorming in de driehoek school, gezin en kerk is een mooi ideaal waar we graag aan bijdragen in de vorm van ouderavonden.
Van scholen wordt verwacht dat ze burgerschapsonderwijs doelgericht aanbieden en daarbij resultaten verzamelen over de ontwikkeling van burgerschap van de leerlingpopulatie. We denken graag met de teamleden of de leidinggevenden na over de visie op toetsing.