Ad de Waard, op veel scholen in voornamelijk Noordoost-Nederland een bekend gezicht, hoopt in de zomer met pensioen te gaan. Ad heeft vele jaren als onderwijsadviseur en orthodidact gewerkt bij Driestar onderwijsadvies. Zijn opvolgster Gerdien Wassink kijkt uit naar haar nieuwe baan. ‘Ik vind het een avontuur om samen met de scholen te zoeken naar mogelijkheden voor alle leerlingen om tot leren te komen.’
Ad was op veel scholen, overwegend in Noordoost-Nederland, sinds januari 1986 al actief. Hij kijkt dankbaar terug op de vele contacten met kinderen, ouders, leerkrachten, directies, besturen en anderen op de scholen. ‘Het was een mengeling van mooie, intense, soms verdrietige en vele, vele andersoortige ontmoetingen. Voor dit alles ben ik de HEERE én al deze mensen oprecht dankbaar.’
Ad de Waard
Gerdien Wassink volgt Ad op als orthodidact en onderwijsadviseur. Ze is al bijna 30 jaar met veel plezier werkzaam in het onderwijs. Gerdien: ‘De eerste jaren stond ik voor de klas in het basisonderwijs en de laatste 17 jaar ben ik werkzaam als ambulant onderwijskundig begeleider en later ook als orthopedagoog bij Bartiméus Onderwijs.’
Het onderwijs heeft haar hart. ‘Met name de leerlingen en onderwijssituaties waarin het leren niet vanzelf gaat. Ik zie het als een mooie missie én avontuur om samen met de scholen te zoeken naar kansen en mogelijkheden voor alle leerlingen om tot leren te komen.
Gerdien Wassink
Op dit moment doe ik dat voor kinderen en jongeren met een visuele beperking. Per 1 april hoop ik dat voor Driestar onderwijsadvies te doen. Dan hoop ik mijn kennis en vaardigheden breder in te zetten dan de visuele beperking. Een mooie uitdaging!’
Gerdien denkt graag met scholen mee over leerlingenzorg en klassenmanagement. Ook levert ze een bijdrage aan teamscholingen of aan andere vragen die in de scholen leven.
Gerdien: ‘Mijn hart ligt hierin bij didactische thema’s, zoals rekenen, bij sociaal-emotionele vragen, zoals welbevinden of rouw en verlies en bij coaching van leerkrachten. Ik kijk ernaar uit om samen met de professionals in de scholen te bouwen aan goed onderwijs voor onze kinderen.’